Αναζήτηση
EUROTRUST Ασφαλιστικοι πρακτορεσ A.E.
Σε περίπτωση οποιουδήποτε ατυχήματος ο Πελάτης πρέπει να ενημερώσει αμέσως και χωρίς οποιαδήποτε καθυστέρηση την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είναι ασφαλισμένος. Τα τηλέφωνα στα οποία πρέπει να απευθυνθεί είναι τα εξής:
Για τον κλάδο οχημάτων, ο Πελάτης θα πρέπει να καλέσει από το σημείο του ατυχήματος ή της διαπίστωσης της ζημιάς την Φροντίδα Ατυχήματος της εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένος.
Σε περίπτωση Βλάβης ή Ατυχήματος ο Πελάτης που διαθέτει την κάλυψη της Οδικής Βοήθειας (είτε στο εν ισχύ ασφαλιστήριο συμβόλαιο κλάδου οχημάτων είτε ως ανεξάρτητο ασφαλιστήριο) θα πρέπει να καλέσει την Οδική Βοήθεια που εξυπηρετεί το συμβόλαιό του.
Τα τηλέφωνα επικοινωνίας των εταιρειών είναι τα παρακάτω:
Για τον κλάδο Υγείας ο Πελάτης που πρόκειται να νοσηλευθεί λόγω ασθένειας ή Ατυχήματος (αλλά και στην περίπτωση που λόγω εκτάκτου περιστατικού μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο) θα πρέπει ο ίδιος ή οι οικείοι του να καλέσει την ειδική γραμμή της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένος στις εξής τηλεφωνικές γραμμές:
Σύμφωνα με την Πράξη 89/5-4-2016 της Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΦΕΚ/ΤΕΥΧΟΣ Β/Αριθμός 1050/14-4-2016) κάθε Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής υποχρεούται να διαθέτει λειτουργία διαχείρισης αιτιάσεων η οποία να διασφαλίζει ότι οι αιτιάσεις διερευνώνται και αντιμετωπίζονται με γνώμονα την καλή πίστη, μέσω της συγκέντρωσης και επεξεργασίας κάθε συναφούς στοιχείου και πληροφορίας.
Η Eurotrust Ασφαλιστικοί Πράκτορες Α.Ε. έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει “Πολιτική Διαχείρισης Αιτιάσεων” και τηρεί το σχετικό προβλεπόμενο ασφαλές Μητρώο στο οποίο καταχωρούνται τα απαραίτητα στοιχεία των υποβληθεισών αιτιάσεων.
Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος θα πρέπει:
• Να ειδοποιήσετε τηλεφωνικά την υπηρεσία “φροντίδας ατυχήματος” που έχουν σήμερα οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες, προκειμένου να σας βοηθήσουν στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε.
• Να ειδοποιήσετε την αστυνομική αρχή, προκειμένου να επιληφθεί του ατυχήματος και να γίνει η καταγραφή του στο βιβλίο συμβάντων από την αρμόδια υπηρεσία της. Σημειώνεται ότι η αστυνομική αρχή, αν και υποχρεωμένη να έρχεται μετά από κάθε κλήση, έρχεται σίγουρα και πρέπει σε κάθε περίπτωση να καλείται όταν υπάρχει τραυματισμός.
• Να συμπληρώσετε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκομένου οχήματος τη φιλική δήλωση, η οποία θα διευκολύνει ούτως ή άλλως την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού εφόσον και οι δύο ασφαλιστικές εταιρίες συμμετέχουν σ’ αυτόν.
• Εάν δεν έχετε ή δεν καλέσατε την «φροντίδα ατυχήματος», θα πρέπει να θυμηθείτε μέσα σε οκτώ (8) εργάσιμες ημέρες να γνωστοποιήσετε το ατύχημα στην ασφαλιστική σας εταιρία, όπως προβλέπει ο νόμος.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να φροντίζετε ιδιαίτερα για την καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας του άλλου οχήματος που εμπλέκεται στο ατύχημα, της ασφαλιστικής εταιρίας του, καθώς και των στοιχείων ταυτότητας και κάθε άλλου χρήσιμου στοιχείου του άλλου οδηγού / ιδιοκτήτη (π.χ. ονοματεπώνυμο οδηγού/ ιδιοκτήτη, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.λπ.), καθώς και τα στοιχεία τυχόν μαρτύρων που παρευρίσκονται στον τόπο του ατυχήματος.
Εάν υπάρχει τραυματισμός, θα πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσετε ώστε να παρασχεθεί άμεσα η αναγκαία βοήθεια. Θυμηθείτε ότι δεν μετακινούμε τον βαριά τραυματισμένο και δεν βγάζουμε το κράνος από τον επιβαίνοντα δικύκλου. Μένουμε στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να επιληφθεί αυτού η Τροχαία.
Θυμηθείτε επίσης να καταγράψετε τα στοιχεία ταυτότητας του τραυματία και το νοσοκομείο που μεταφέρθηκε, διότι θα σας ζητηθούν από την ασφαλιστική σας εταιρία.
Το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός) είναι συμφωνία μεταξύ ασφαλιστικών εταιριών, η οποία εφαρμόζεται, υπό προϋποθέσεις, στις αποζημιώσεις από ατυχήματα αυτοκινήτων. Είναι ένας τρόπος αποζημίωσης και διαχείρισης των ζημιών υλικών αλλά και μικρών σωματικών βλαβών με τον οποίο επιτυγχάνεται, κατά κύριο λόγο, ταχύτητα και μείωση των δικαστικών διενέξεων.
Με το Φιλικό Διακανονισμό αυτός που δεν φταίει ή στο βαθμό που δεν φταίει για το ατύχημα αποζημιώνεται από τη δική του ασφαλιστική εταιρία.
Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός) ενεργοποιείται εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες βασικές προϋποθέσεις:
• Οι ασφαλιστικές εταιρίες και των δύο οχημάτων συμμετέχουν στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής,
• Η αποζημίωση για υλικές ζημιές δεν υπερβαίνει τις 6.500 € ανά ατύχημα, η δε αποζημίωση για τυχόν σωματικές βλάβες δεν υπερβαίνει τις 12.000 € για κάθε ζημιωθέν πρόσωπο και τις 30.000 € συνολικά, για όλα τα ζημιωθέντα πρόσωπα, ανά ατύχημα.
Όχι. Σε περίπτωση μη συμπλήρωσης εντύπου φιλικής δήλωσης μεταξύ των εμπλεκομένων οδηγών, ο αναίτιος οδηγός υποβάλλει αρνητική δήλωση στην ασφαλιστική του εταιρία, η οποία στέλνει σχετική ερώτηση στην εταιρία του υπαίτιου οδηγού για το αν αποδέχεται να ενταχθεί η ζημιά στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός). Η αναμονή της απάντησης μπορεί να διαρκέσει μέχρι δέκα εργάσιμες ημέρες. Πριν από τη λήψη θετικής απάντησης, καθώς επίσης και πριν από τη εκπνοή της 10ήμερης προθεσμίας, εφόσον δεν έχει πάρει απάντηση, η εταιρία του αναίτιου οδηγού δεν μπορεί να αποζημιώσει.
Πληροφορίες σχετικά με τις ασφαλιστικές εταιρίες που συμμετέχουν σήμερα στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικό Διακανονισμό), καθώς επίσης το κείμενο της Συμφωνίας, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (Ε.Α.Ε.Ε.) (www.eaee.gr), στην ενότητα «Φιλικός Διακανονισμός».
Βεβαίως. Υπάρχουν δύο (2) τρόποι αποζημίωσης :
Α. Σε περίπτωση που υπαίτιος για την πρόκληση του ατυχήματος είναι ο οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, τότε το πρόσωπο που υπέστη ζημία από το ατύχημα αυτό δικαιούται να ζητήσει την πλήρη αποκατάσταση της ζημίας του από το Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο έχει συσταθεί, μεταξύ άλλων, και για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την καταβολή της αποζημίωσης στον τρίτο ζημιωθέντα, το Επικουρικό Κεφάλαιο δικαιούται να στραφεί κατά του ιδιοκτήτη, κατόχου και οδηγού του ανασφάλιστου οχήματος και να αναζητήσει ό,τι κατέβαλε στο ζημιωθέντα.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Επικουρικό Κεφάλαιο: (Δ. Αεροπαγίτου & Μακρή 1, 117 42 Αθήνα, τηλ. 210 332 7400, fax 210 332 7426-7, www.epikef.gr, email: auxifund@epikef.gr).
Β. Υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα να αποζημιωθείτε από την ασφαλιστική σας εταιρία, εφόσον έχετε επιλέξει, επιπλέον της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης, και την κάλυψη «Υλικών Ζημιών από ανασφάλιστο αυτοκίνητο» και συντρέχουν οι προϋποθέσεις της κάλυψης αυτής.
Οι εμπλεκόμενοι σε ατύχημα με όχημα που φέρει ξένες πινακίδες θα πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα:
• Κατά τη διάρκεια ανταλλαγής των στοιχείων, ιδιαίτερα σημαντική είναι η σωστή καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας, της μάρκας & του τύπου του οχήματος, της χώρας προέλευσης των πινακίδων και της ασφαλιστικής κάλυψης. Η συμπλήρωση του εντύπου της Φιλικής Δήλωσης και από τα δυο εμπλεκόμενα μέρη είναι προαιρετική, βοηθά όμως σημαντικά στην ανταλλαγή στοιχείων, καθώς το έντυπο είναι κοινό για όλες τις χώρες. Συνιστάται, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση να καλείται η αρμόδια Αστυνομική Αρχή, προκειμένου να συμπληρωθεί το Δελτίο Συμβάντος από τα αστυνομικά όργανα.
• Η λήψη αντιγράφου Πράσινης Κάρτας του αλλοδαπού οχήματος είναι υποχρεωτική εάν το όχημα φέρει πινακίδες των εξής χωρών: ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ, ΑΛΒΑΝΙΑ, ΒΟΣΝΙΑ-ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ, ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ, ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ, ΙΣΡΑΗΛ, ΙΡΑΝ, ΜΑΡΟΚΟ, ΜΟΛΔΑΒΙΑ, ΠΓΔΜ, ΤΥΝΗΣΙΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΟΥΚΡΑΝΙΑ & ΡΩΣΙΑ. Εάν το αλλοδαπό όχημα που φέρει πινακίδες των ανωτέρω χωρών δεν είναι εφοδιασμένο με πράσινη κάρτα θεωρείται ανασφάλιστο.
Αντίθετα, για οχήματα από τις χώρες του Ε.Ο.Χ. (τα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία και το Λιχτενστάϊν), την ΑΝΔΟΡΑ και την ΣΕΡΒΙΑ η Πράσινη Κάρτα δεν είναι υποχρεωτική και, εάν δεν υπάρχει, θα πρέπει να ζητείται το όνομα της ασφαλιστικής εταιρίας του αλλοδαπού οχήματος, ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και αντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν είναι δυνατόν. Επίσης, θα πρέπει να καταγράφονται η χώρα προέλευσης, ο αριθμός κυκλοφορίας, η μάρκα, ο τύπος και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη / οδηγού του αλλοδαπού οχήματος.
Σε κάθε περίπτωση, για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αποζημίωσή σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (Γ.Δ.Α.), το οποίο θα σας δώσει τις απαραίτητες κατευθύνσεις (Ξενοφώντος 9, 105 57 Αθήνα, τηλ. 210 322 3324, 210 323 6562, fax: 210 323 8370, www.mib-hellas.gr, e-mail : claims@mib-hellas.gr).
Για να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα σε περίπτωση εμπλοκής σας σε τροχαίο ατύχημα εκτός Ελλάδος, θα πρέπει να γνωρίζετε τα ακόλουθα:
• Λίγες ημέρες, πριν από το ταξίδι σας στο εξωτερικό, θα πρέπει να εφοδιαστείτε με Πράσινη Κάρτα από την ασφαλιστική σας εταιρία στην Ελλάδα. Έκδοση Πράσινης Κάρτας δεν απαιτείται σε περίπτωση που πρόκειται να ταξιδέψετε προς τις χώρες του Ε.Ο.Χ., (τα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία και το Λιχτενστάιν) την ΑΝΔΟΡΑ και την ΣΕΡΒΙΑ και εφόσον το ασφαλιστήριο που σας χορηγεί η ασφαλιστική εταιρία σας φέρει αποτυπωμένα τα στοιχεία της ασφάλισης σας και με λατινικούς χαρακτήρες (αγγλικά). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η πράσινη κάρτα αποτελεί έντυπο διεθνώς γνωστό που διευκολύνει τη διαδικασία αποζημίωσης των θυμάτων, καθώς περιέχει πληροφορίες που είναι απαραίτητες για το διακανονισμό της ζημίας.
Η Πράσινη Κάρτα καλύπτει την αστική σας ευθύνη έναντι τρίτων σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και όχι την ασφάλιση προαιρετικών κινδύνων (ασφάλιση πυρός, κλοπής, μικτή ασφάλιση κ.λπ.) που τυχόν διαθέτετε στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να έχετε κάλυψη προαιρετικών κινδύνων και στο Εξωτερικό, θα πρέπει να το ζητήσετε και να το συμφωνήσετε ρητά, πριν από την αναχώρησή σας, με την ασφαλιστική εταιρία σας, πληρώνοντας πιθανώς κάποιο επασφάλιστρο.
• Σε περίπτωση που προκαλέσετε ατύχημα, η δήλωση ατυχήματος πρέπει να υποβάλλεται στο αλλοδαπό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης του τόπου του ατυχήματος αλλά και στην ασφαλιστική εταιρία σας κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα. Τα στοιχεία επικοινωνίας των Γραφείων Διεθνούς Ασφάλισης όλων των χωρών που συμμετέχουν στο Σύστημα της Πράσινης Κάρτας αναγράφονται στην πίσω όψη του εντύπου της πράσινης κάρτας.
• Σε περίπτωση εμπλοκής στο εξωτερικό σε τροχαίο ατύχημα με υπαίτιο όχημα προερχόμενο από άλλη χώρα της Ε.Ε. και του Ε.Ο.Χ., έχετε τη δυνατότητα να προβείτε κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα σε εξώδικο διακανονισμό της διαφοράς μέσω του Αντιπροσώπου Ζημιών της αλλοδαπής εταιρίας στην Ελλάδα, καθώς και του Οργανισμού Αποζημίωσης, το ρόλο του οποίου στην Ελλάδα επιτελεί το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης. Το ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο αποτελεί υπηρεσία του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων (τηλ. 210 332 7400) παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους Αντιπροσώπους Ζημιών στην Ελλάδα των ασφαλιστικών εταιριών που εδρεύουν στις χώρες της Ε.Ε.
• Τέλος, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι πολλές ασφαλιστικές εταιρίες παρέχουν, σήμερα, στους ασφαλισμένους τους την υπηρεσία «φροντίδας ατυχήματος» και στο εξωτερικό. Επομένως, σε περίπτωση εμπλοκή σας σε ατύχημα στο εξωτερικό ειδοποιήστε άμεσα την υπηρεσία «φροντίδας ατυχήματος» της ασφαλιστικής σας εταιρίας, εφόσον τούτη σας παρέχεται στις χώρες που ταξιδεύετε, προκειμένου να σας βοηθήσουν και να σας διευκολύνουν στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (Γ.Δ.Α.) (Ξενοφώντος 9, 105 57 Αθήνα, τηλ. 210 32 23 324, 210 32 36 562, fax: 210 32 38 370, www.mib-hellas.gr, e-mail : claims@mib-hellas.gr)